ÉVEK ÓTA TERVEZED? NE HALOGASD TOVÁBB!

Most rendhagyó módon kapsz tőlem 2 in 1 blogcikket. 🙂

Évek óta motoszkál a fejedben a plasztikai műtét gondolata, de nem jutsz elhatározásra vagy valami még hiányzik a döntés meghozatalához? Tapasztalatom az, hogy ennek oka legtöbb esetben az a bizonytalanság, hogy nem tudod elképzelni milyen lesz a műtéti eredmény vagy hogy fogalmad sincs, hogy melyik sebészt válaszd. Mivel ezt a terhet én leveszem a válladról, szervezem az időpontodat, sőt elkísérlek a konzultációra és ott leszek veled a műtét előtt is, hogy minél stresszmentesebb és gördülékenyebb legyen a folyamat a számodra, már csak az anyagi források meglétén és a privát életeted szervezésen múlik a dolog. Például hogy mikorra vegyél ki a munkahelyen szabit a gyógyuláshoz vagy hogy ki fogja a gyereket oviba vinni, amíg Te otthon gyógyulsz. Amikor elmondod, hogy voltál konzultáción és megvan a műtét időpontja, akkor szokott megtörténni a csoda! Mégcsak nem is kell segítséget kérned! A párod, az anyukád, vagy egy kedves barátnőd fel fogja ajánlani mindezt Neked, amikor elmondod mire készülsz! 

Most átadok Neked 8 ötletet, amivel legyőzheted a halogatást! 

Sokan nehezen tudják kezelni a – „multitaskingból” eredő – stresszt és a feszültséget, és ennek egyenes következménye a halogatás megjelenése. Általában akkor kezdünk el halogatni, amikor több dologra kell egyszerre odafigyelnünk, vagy párhuzamosan több dolgot kell – majdnem – egy időben csinálnunk. A hatékony munka érdekében ilyenkor az a legfontosabb, hogy fókuszáltak tudjunk maradni.

1. Pontosan írd le a céljaidat!

Képzelj magad elé egy darts táblát! Ha nem célzol pontosan, nem találsz bele a céltábla középpontjába, sőt ha csak oda sem nézel és hanyagul dobálod a nyilakat, az is lehet, hogy még a táblát sem találod el! Ne csak általánosságban fogalmazz, hanem határozd meg a részleteket is! Ha pénzt akarsz, ne azt írd le, hogy sok pénzt akarok, legyen az egy konkrét összeg és írj hozzá egy határidőt is, hogy mikorra van rá szükséged!

2. Tudd a MIÉRT-et és a motivációt!

Nem elég egy “de jó lenne ha”…! Szükséged van egy mély, lüktető vágyra, egy álomképre, amit mindennél jobban akarsz! Kell egy motiváló, ösztönző erő, ami folyton továbblendít, így a halogatást könnyű leküzdeni. Csukd be a szemed és képzeld el, hogy amire vágysz, már a tiéd is, már megvalósult… vagy találj olyan motivációs képet vagy idézetet, ami emlékeztet a célodra!

3. Készíts cselekvési tervet!

Próbáld kívülállóként szemlélni az életed és keresd azokat a lehetőségeket, amiket még kiaknázhatnál. Gondold át, vajon mit tehetnél annak érdekében, hogy sikerüljön megvalósítani a célod? A nagy célt szeleteld fel kisebb részcélokra, így sokkal könnyebb lesz majd teljesíteni. Ha nincs ötleted, kérd mások tanácsait, ötleteit, kérdezd meg ők mit tennének a helyedben? Esetleg írd össze mik az erősségeid, miben vagy ügyes, milyen területeken szereztél korábban tapasztalatot!

4. Készíts napi teendőlistát!

Ha előző este listázod a másnapi feladatokat, reggel nem lesz az az érzésed, hogy csak össze-vissza kapkodsz, mert azt sem tudod melyiket csináld meg előbb a sok teendőd közül. Ha a listát megírtad, a feladatok elé írj számokat, így meghatározhatod az időrendi sorrendet és használj színes szövegkiemelőt a legfontosabb dolgok kiemelésére! Ha ezt nem papíron, hanem online vagy okostelefonon csinálod, könnyebben variálhatod a sorrendet vagy módosíthatod a színeket.

5. Jelölj meg ellenőrzőpontokat és jutalmazd meg magad!

Ha látjuk az akadálypályánk elejét és végét, nomeg a köztes pihenőket, az ellenőrzőpontokat, akkor jóval könnyebb fókuszálnunk, kevésbé fogunk halogatni és hátratekintve büszkén szembesülünk vele, hogy mi mindent megcsináltunk már! Ha a napi feladatlistákat papírra írod és megőrzöd egy dobozban, (vagy egy füzetben vezeted) meg fogsz döbbenni, hogy mi mindennel vagy már készen, boldogan fogod látni, hogy szépen haladsz, közeledsz a célod elérése felé. Amikor készen vagy egy nagyobb feladathalmazzal, jutalmazd meg magad valamivel! Lehetőleg ne egy darabka csokival, inkább legyen ez egy olyan élmény vagy tárgy, aminek még hetekkel később is érzékeled a pozitív hatását!

6. Légy makacsul kitartó és kötelezd el magad 100%-osan a célodnak!

“Túlélem, ha beledöglök is!” Azért ennyire nem szörnyű a helyzet! Erről egy zseniális példa jut az eszembe. Egy óriási fát kétféleképpen is ki lehet vágni. Vagy nekiveselkedsz a kisbaltáddal és néhány óra múlva hólyagos tenyérrel, izzadva, lihegve hagysz fel vele és aztán napokig gyógyítgatod a tenyered és alig tudsz mozogni az izomláz miatt, ….vaaaaagy minden nap csak fél órát szánsz arra, hogy üss néhányat a fatörzsre, viszont így nem kell napokig kínlódnod, mint az első esetben és így jókedvvel, frissen, üdén és biztosan haladsz a célod felé. Így haladni pozitív sikerélmény és nem szenvedés!

7. Keress támogatókat!

A lelkesedéseddel magaddal ragadod majd mások figyelmét! Beszélj a céljaidról és a terveidről olyan embereknek, akikről tudod, hogy támogatni és motiválni fognak. Ez kritikus pont, mert ha energiavámpírok vagy pesszimisták vesznek körül, akkor az olyan, mintha kifeküdnél a szakadó esőben napozni. Totális kudarc lesz a vége! Tehát ha valaki azt mondja: “ugyanmár, ez nem fog sikerülni” …. fuss el! 🙂

8. Soha ne add fel, csak ha bélyeg van rajta!

Imádom Tonk Emil barátom ezen jótanácsát. Jó ha tisztában vagy vele, hogy lesznek kisebb nagyobb buktatók, amik néha úgy tűnnek majd, hogy leküzdhetetlen akadályok! A legsikeresebb emberek mind egyetértenek abban, hogy a legnagyobb sikereiket akkor érték el, amikor tovább küzdöttek, miután vereséget szenvedtek. A legnagyobb hiba amit elkövethetsz, hogy felhagysz a próbálkozással.

A lényeg, hogy mindig eggyel többször állj fel, mint ahányszor elbuktál. Mindig próbálkozz újra és újra és csináld tovább! Nézz rá az ellenőrzőpontokra, a napi feladatlistahalmazokra a dobozkában és nézz hátra! Ha már ekkora utat megtettél idáig, akkor miért adnád fel épp most? Légy erős és vidd véghez a céljaidat! A siker garantált, csak ne állj meg a célszalag előtt néhány lépéssel!